Planer för dagen

Okej jag kan väl erkänna att min dag inte var planerad att börja såhär dags, men å andra sidan så fick jag ju sova till halv ett från halv tio igår kväll, så jag antar att det har lite med det att göra, att jag sitter och är klarvaken nu när alla andra bara sover och snarkar..

Skönt att P tar L till dagis idag, och när det är avklarat  så kommer det att vara en lugn och sansad dag fram till att vi ska på två visningar av lägenheter som vi kallats till. Kul att få chansen att se lite lägenheter eftersom att vi behöver lite större boende, det känns lite provisoriskt med T i en kattbädd i sängen, hehe.
(Han verkar gilla det visserligen, men det är lite störande att vakna med andan i halsen och nojja över att man råkat ligga ihjäl ungen ungefär tio gånger per natt.)
Bostadskösystemet här går i flera steg, först söker man en lägenhet, sen får man veta om man erbjuds lägenheten, och får valet att tacka ja eller nej till den igen, man får tacka nej till max tre lägenheter på rad innan man får tre månaders "sökförbud". Tackar man ja till lägenheten igen, så kan man bli erbjuden visning eller så får man besked att den gått till annan sökande. Kommer man så långt som till visning så är det ett steg närmare, men inte självklart att man får lägenheten. Den som får komma och titta på den först har så att säga första tjing, tackar man då nej så går visning och förfrågan vidare till nästa i kön och så vidare. Vi har blivit snuvade på ett par lägenheter pga att andra som varit före oss i kön tackat ja till lägenheten under sin visning.
Vi kan ju hoppas att det blir någon av de två radhuslägenheter vi sökt som blir vårt nya hem, de ligger i alla fall på samma gata i ett bra område.
Sen att det är ett himla bökande med att flytta är en annan historia, det ordnar sig nog.

Nu ska jag FÖRSÖKA sova lite. Vill ju inte sova bort hela förmiddagen, har kommit på en bra farsdagspresent till P nämligen, så nu ska jag bara köpa den också..hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0