Trött? Tugga tuggummi!

Jag hittade något nytt när jag var på Godisgallerian förra veckan. Energituggummi. Jag har inte provat innan, för så trött har jag inte känt mig, faktiskt. Men idag är jag seeeg, och eftersom jag vet att om en liten stund ska vi röja lite sambon och jag, så har jag just pulat in en bit i munnen, och faktiskt, det känns redan nu lite bättre. Jag orkade knappt peta på tangenterna för tre minuter sedan, men redan nu känns det mer frestande än innan. Jag piggar alltså på mig, tro det eller ej!
Det jag hittade verkar alltså fungera!
Och visst, varför ska det INTE funka, när nikotintuggummin fungerar, t ex?
Enda skillnaden är att det här innehåller koffein.
Vill ni läsa mer om det här, som kostade en tjuga för ett paket med 8 bitar (ett sexpack energidryck mätt i koffeinvärde) så titta på den här sidan.
Där ser man också hur förpackningen ser ut. Jag har fortfarande ingen kamera som funkar, så det är lite fattigt med nya bilder här just nu.
Nu ska jag väl tillägga att man bör gilla starka tuggummin, för det är rätt starkt. Sambon testade ett, och fick ge upp, men han gillar inte tuggummi i vanliga fall, och det gör ju jag..
Min favvo har varit Extra Eucalyptus i ett par år nu, och det är inte heller helt milt, haha. Det enda som varit så starkt att jag spottat ut det var ett åksjuketuggummi som för övrigt var totalt värdelöst, det var bara väääldigt rogivande så jag höll på att somna istället, men mådde fortfarande illa. Dåligt!

Nu ska vi visst ta vårt ryck.!



Kommentarer
Postat av: Daniel

Ger en uppiggande kram!

2009-07-06 @ 20:05:32
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Erica,

Haha låter spännande det, man får akta sig för att ta för många säkert bara :P

2009-07-06 @ 21:07:54
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: anki/barbakvinna

nu har jag röstat... ler

2009-07-07 @ 12:50:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/961
Postat av: rebecca

Kollade på Doctors idag och då handlade det just om godis med koffien, godis med "maja" grejs i, rökis bladat med vodka som man andas in m.m. läskigt!

2009-07-07 @ 18:32:44
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0