Morgonvård

Att vakna 07.02 av att en motorsåg och en megastor gräsklippare lever loppan rakt under balkongen är ingen höjdare när man är ledig och lätt skulle kunna utklassa en mumie i sömnbehov på grund av knasig dygnsrytm.  Ändå var det detta som hände i morse. Härdad som jag är så fick jag i alla fall till det där med sovandet på något vis typ kuddar över skallen och stänga balkongdörren, och snarkade sedan vidare till tio.
Men hur fan TÄNKER man när man planerar sådär skräniga grejor till den tiden på dygnet mitt i semestertider, jag bara frågar? Det är ju andra natten som jag sovit kasst, förra natten var jag och Nemo ute på "promenad" i väntan på polisen för det var nån kärring (visade det sig senare) som hade två ungar som skrek så det ekade i hela stan, och när de skrikit oavbrutet med orden "hjälp mamma, aj, hjälp, nej mamma" i 20 minuter så ringde jag polisen. Fler hade gjort detsamma, men hon vägrade släppa in dem I lägenheten "för hon var ju inte så jävla korkad att hon släppte in några som skrämde hennes barn". Behöver jag säga att socialjouren hämtade hennes kids?
Folk alltså. Jag fattar inte hur vissa resonerar. Men det är ju för att jag själv  är så normal.
Nu ska sonen åka och klippa håret, han ser ut som Hårfagre, Barna Hedenhös pålle ni vet. Dags för ändring. Och lite förberedelser för det där som kommer påverka mig läääänge framöver, i form av tittande och pekande och dreglande, haha.

Senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0