Vindruvor och Kexchoklad

Alltså jag blir inte klok på mig själv. Jag vaknar med huvudvärk och bälgar i mig ungefär en dryg halvliter vatten, det har jag alltid gjort, ja druckit vatten alltså. Har aldrig haft ett problem att upprätthålla min vätskebalans. Men däremot att äta frukost, så jag nyper en banan, det mesta jag kan få i mig direkt jag vaknat. Sen står jag vid diskbänken och sörplar i mig ytterligare ett 3dl-glas med vatten i takt med att bananen försvinner.
Sen går jag runt ett varv i lägenheten och klappar Nemo lite, och sen tar jag en titt i kylen, för jag är sugen på något, men vet inte vad. Hittar Skånemejeriers Vaniljyoghurt med Chokladbitar i (helt ok när man är godissugen på kvällarna, och mer legitimt än en Marabou 200g Chokladkaka..) och stooora gröna vindruvor som vi hittade på Maxi igår. Och så en kexchoklad som är lite av en restprodukt från det åttapack som vi köpte för några dagar sedan.
Man kan ju tro att jag ska norpa med mig lite yoghurt i ett glas och vara hyfsat nära en normal frukost, men icke. Jag ställer mig istället och plockar med vindruvorna och stirrar på kexchokladen. Sen snor jag med mig alla vindruvor, fyller på ännu ett vattenglas och hasar tillbaka till min säng.
Nu är tanken att vindruvor är nyttigast av de alternativ som kändes lockande, men jag vet. Inom tio minuter har jag stoppat i mig lite vindruvor och insett att de inte var söta nog eller att man blir törstig av att äta dem, så jag kommer att ha sörplat i mig även det här vattenglaset och bängla mig upp ur sängen (vi har en sån där låg historia, MALM från IKEA, vilket borde vara straffbart att ha när man är gravid, för man skulle behöva handtag liknande de som finns på sjukhusen vid varje säng för att vända på sig eller framför allt, för att ta sig upp ur den på morgonen, med knakande fogar och tung gravidmage..). Sen travar jag in i köket igen i min oerhört snygga halta Lotta-stil, och byter ut de nyttiga druvorna mot de inte fullt så nyttiga alternativen yoghurt med choklad och kexchoklad. Sen inser jag att för att äta yoghurten måste jag sitta upp i sängen. Då dissar jag den och norpar med mig kexchokladen i stället, och tar med mig den-och ett nyss påfyllt vattenglas-och välte omkull mig i sängen en stund till, ivrigt knaprandes på den superonyttiga kexchokladen.

Min fråga till mig själv är.. VARFÖR måste jag upp och hasa flera gånger? Varför kan jag inte bara ta med mig kexchoklad och vindruvor första gången?? Tyvärr har jag inte något bra svar på den frågan, annat än att det kanske är min hjärnas lilla hopp om att ge mig motion för att på något vis avverka alla de kalorier som jag stoppar i mig. Är jag verkligen så smart? Eller är det bara för jag är väldigt obeslutsam kanske??

Jag vet inte faktiskt, men jag vet att nu är det dags att trava ut och hämta min älsakde kexchoklad, för nu har det gått ca tio minuter.
Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Gun

Jag visste inte att det fanns vaniljyoghurt med chokladbitar i!

2009-08-22 @ 09:31:46
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0