Hurtig, eller i alla fall ska jag försöka vara det

Idag är sonen ensam på dagis i fem timmar, har precis kommit hem från lämningen. Sambon kom från jobbet och följde med och presenterade sig på dagis så de har ett hum om vem han är, sen har han åkt tillbaka till jobbet nu, och eftersom katten är ute och hunden är med sambon på jobbet, så är jag alldeles ensam idag! SKÖÖÖÖNT!!

Men tro inte att jag ska såsa runt hela dagen, nänä. Min plan är denna:

-Rensa lite kläder som ligger i olika väskor efter resor och tvätt (våra garderober är för få så vissa kläder bor i väskor för jämnan, eftersom det inte finns en chans att alla kläder får plats i de sugiga garderoberna vi har (tre st dubbelgarderober utan hyllor eller lådor, bara en jäkla stång, hatar stånggarderober!!).

-Tvätta lite, eftersom en del lär vara skitigt.

-Packa i ordning skötväskan åt bebben, för då får man bort en hel del av det som ligger framme just nu, små bodysar och flaskor och annat..

-Städa lite bland filmer och spel och försöka komma på ett bra sätt att förvara detta så att sonen lägger tillbaka sakerna,
sedan vi bytte förvaringen vid tv:n så har vi bara "hål" att lägga sakerna i, och det är inte så bra, vi behöver lite korgar egentligen, men det var vi för snåla för att köpa sist. Får åtgärda den saken! (Tills vidare får vi köra med markering med dymo så sonen ser att det finns en plats för sakerna i alla fall..)

-Städa badrummet, det är konstigt hur tidningar och annat jox hittar IN dit men inte UT därifrån..? Och detta trots ett tidningsställ där inne, ska tilläggas.

-Tja, sen behöver det ju diskas, rensas i blommorna (några av dem har fått spinn för att vi lät dem torka ut när vi åkte land och rike runt, så de måste kastas, snyft) och dammsugas samt torkas golv förstås. Men det är så tråkigt att jag nog ber sambon göra det om jag hinner allt det andra.. Han är så att han föredrar att se att det är rent framför att det inte är rörigt, och jag är tvärtom, därför överlåter jag med varm hand det där med blaskande med vatten till honom :o)

Visstja, fixa kattlådan och slänga sopor ska jag göra med, men det gör jag ju varenda dag så det behöver ju knappt listas egentligen, hehe.
Men först av allt: Ladda energi med lite sallad som jag var så hurtig och förberedde igår kväll. Sonen åt lite till frukost, haha.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag hatar att man inte kan köra ctrl+v för att klistra in text hos dig och därför måste du nu komma in till min blogg (under din kommentar) och läsa mitt svar till dig från mig ang huset. =)

2009-08-13 @ 15:42:12
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0