Nämen, det måste vara nåt fel!

I flera dagar har jag försökt komma in och få blogga, men inte då! Så kul skulle vi inte ha, tydligen. Blogg.se har tiltat big time under flera dagar, så det är inte jag som varit lat när jag inte har uppdaterat, det har varit utkastning på gång nämligen. Så fort jag skulle logga in så har jag blivit utloggad när jag knappat in lösen och klickat på logga in. Mysko. Men nu helt plötsligt så får jag vara med igen. Nice!

Vi sitter fortfarande i min gamla hemstad hos mina föräldrar mest hela dagarna, jag, sonen och djuren. Zita har varit iväg på äventyr i över två dygn, kom hem sent igår kväll med en tuss i stil med en tennisboll från öronen och ner til skulerbladen.. hemskt! Hon har visst slagits (min fredliga katt?!) också för hon har sår i nacken. Men hon är lika kelig och snäll som alltid. Nemo ska till Veterinären idag eftersom han varit skum i bakbenen, släpar dem när han går ibland, och dessutom har han varit hängig en längre tid, med kliande nos, ögon och öron. Schäferklåda gissar jag, eller något kvalster eller så. Han är ju "gubbe" nu (blir 8) så det är väl inget konstigt med det.. Värre då att han samlar på sig vätska och blivit smällfet på nolltid samt kissar kopiösa mängder. Osar cancer, vi har haft två hundar som fått det innan så jag känner igen symptomen. Hoppas jag har fel dock.
Zita får följa med till veterinären och så får vi se om vi kan raka bort tussen i nacken på henne, det går INTE att klippa, och vi vill ju inte ge henne infektioner genom att låta den sitta kvar..

Så.. det är vad vi SKA göra.
Vi HAR åkt fyrhjuling med morfar igår kväll, innan dess har det mest varit slapparstil med spel och tv hemma, eftersom jag inte orkar så mycket, har känt mig hängig till o från, inte så konstigt kanske, eftersom mina föräldrar övertagit min förkylning, så bacillerna hänger liksom kvar fastän jag själv lyckats vräka dem, så att säga.

Sambon åker hem imorgon, hurra! Han ska ha jätteskoj och köra de 95 milen från övningen och hem, sen ska han i princip bara hem och lägga sig för han har lyckats planera in det så bra att han på lördag morgon ska extraknäcka med lite brödutdelning igen. Ehh, GLÖMDE att det var övning?
Jaja, i vilket fall som helst, han kommer vara hemma på lördag eftermiddag igen, och därför åker vi nog hem på lördag allihop.
Ska bli skönt att komma hem kan jag säga, även om det kanske inte är så inspirerande alla dagar där heller. Men det är åtminstone HEMMA.
Jag tror att jag ska börja hemkomsten med ett dygn i koma, sen städning för hela slanten. Det var nämligen sambon som åkte hemifrån sist, och jag tror inte han städade så noga, bara tog ut sopor, tömde kattlåda och dammsög ungefär.. there's more to be done kan jag säga!!

Nu måste jag kolla varför sonen ber Wii-fit brädan om förlåtelse!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

jag har inte märkt av att blogg.se strulat.. fast jag har ju inte varit så aktiv jag. ;)

2009-09-17 @ 09:12:19
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0