Jag-en lyxhustru..eller?

Min mamma brukar säga att jag är en lyxhustru. Min sambo jobbar häcken av sig, och jag går hemma och rastar hunden och tar sonen till o från dagis, det är ungefär där min insats stannar, om hon får gissa.
Riktigt så illa är det inte. Jag gör visserligen avsevärt mindre nu när jag väntar nummer två och bara har några veckor kvar, men det är inte detsamma som att jag inte lyfter ett finger. Jag bäddar, handlar, tar ut sopor och planerar och lagar mat osv.
Dessutom jobbar jag extra som mentalt stöd på Familjeliv. Eller ok, jobbar är fel uttryck, jag har utsett mig själv till det, ingen pröjsar för det. Men jag sitter och svarar på hur folk kan lösa sina olika problem. Vissa är så knasiga så man blir mörkrädd, men det är bara att ignorera dem och gå vidare till nästa. Det finns alltid någon som man kan ge lite tips. Igår var det en man som tog till sig alldeles för hårt av att hans sambo chattat lite grövre med någon på MSN. Mitt råd var då att han skulle fråga sig vad som var värst; att hon chattade (hon hade blockat killen senare) grovt, eller att han snokade i hennes logg på hennes dator.

Han insåg att det värre var nog hans snokande. Seger! Ingen relation mår bra av att man misstänker varandra för saker hela tiden, särskilt inte när man som han, inte hade en enda indikation på att hon var intresserad av någon annan i övrigt. Han skulle försöka be om ursäkt och skärpa sig skrev han till mig. Han insåg att problemet låg hos honom, inte henne. Såna män vill vi ha fler av, som INTE vill manipulera och styra sina tjejer med järnhand. Som inser vikten av att tjejen fortfarande får vara en individ. Som kan ta till sig kritik och råd av en tjej. Även om det är någon som spenderar dagarna som lyxhustru och bara pekar på allt hon vill ha och får det gjort :D

Nu ska den här "lyxhustrun" väcka sonen och ta honom och hunden på promenad och lämna sonen på dagis. Later!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0