G-force

Så har man varit på bio med familjen då. Först en sväng till Hummelsta och ladda med lite godis, popcorn är överskattade enligt mig. Klassiskt, ja, men inte så gott efter en frukost-lunch med en veckas saltintag i en portion (my mistake).
Sen var det då dags för de små marsvinen att imponera på mig på bioduken. Och visst de var söta, en och annan rolig replik kom det allt också, så totalt missyckad var inte filmen. Men den var ingen höjdare heller. Sonen var duktig, men han ville hem sista stunden, och när han vill hem istället för att se klart på något så ÄR det inte så jättespännande.
Synd, men annars var det helt ok.
Fast jag måste undra, jag satt i t-shirt och tunna byxor, och svettades som en finsk bastubadare.. VARFÖR ska det alltid bli så VARMT på bio? AC liksom...
Nåja, antar att extra mycket i blodvolym gör att jag blir varmare än normalt, sambon fryser nästan när vi ska sova för att jag prompt ska ha öppen balkong (minst halvt vidöppen) hela natten.. Men ändå.
Hur som helst, nu har vi sett filmen, kommit hem och faktistk hunnit käka middag också; spaghetti och köttfärssås med B-sås till, en specialsås som sambons ex lärde honom, som var supergod. (Ajvar, paprika, grädde/mjölk och lite annat gott i den såsen.. )
Nu ska jag slappa med nya Elvisalbumet som vi köpte på Akademibokhandeln medan vi väntade på att bion skulle börja. Måndagszombie heter det, och nu har min favvosköldpadda fått en dotter! Kul som alltid!
Ha en bra helg om jag inte orkar skriva mer innan imorgon kväll (då helgen är över enligt mig..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0