Babyboom och annat

Här där jag är verkar det vara en babyboom på gång. Idag har mammas jobbarkompisar fått barn, och de är redan hemma nu ikväll! (Att jag skriver om dem är för att jag själv bott granne med dem båda i ca två år och alltså umgåtts med dem en del..)
Dessutom har en gammal kompis blivit pappa i dagarna, och en släkting går med magen i vädret och ser allmänt sprickfärdig ut. Själv har jag omkring 6 veckor kvar innan jag får en liten till, vi hoppas att vi har kommit på något namn tills dess.. Har en ganska bestämd uppfattning om vad som går bort: Namn som någon i släkten eller bekantas barn eller gamal skolkompisar redan har, samt rena gubbnamn som Edwin, Noah, Nils, Gustaf eller liknande. Jag är mer för Tim, Oliver, Casper, Felix eller liknande. Lite "nyare" känsla men inte så urflippat som Neo eller Linton. "Vanliga namn" som Olle, Filip, Marcus eller liknande går inte heller. Svårt det där.
Men det ordnar sig nog i slutänden, om det så ska bli genom att dra lott *ler*

Sambon hörde av sig ikväll och skulle lägga sig tiiidigt, redan vid 19, för han har fått nån bacill så nu är det HAN som hostar och hackar, stackarn. Hoppas att det inte är nåt klantarsel som dragit in svininfluensan på övningen han är på, för kommer han hem med den så blir det inte skoj.
Sonen har också dragit igång med en rejäl förkylning, så det blev till att handla lite medicin inför helgen.
Fast det hade nog kommit förr eller senare ändå här, för nästan alla går ju runt o hostar och snorar. Bacillstad!
Nu ska jag ut med hunden!!

Kommentarer
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Åh, vilken babyboom. Undra när den tar slut, på senaste tiden har ju ALLA fått barn!

2009-09-12 @ 21:46:09
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Oki.. jag ska testa men väntar till den 20:e då bör ju mensen ha kommit om den komma ska. :)

2009-09-16 @ 16:30:21
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0