Visning och funderingar

Sådär, då har vi varit och kollar på lägenheten. Den var rätt fin, fast den hade uppenbara brister för oss. Vi har t ex behov av ett klart större vardagsrum, och stora sovrummet var så smalt att det skulle bli ca 20 cm att gå på när man skulle lägga sig i sängen.. Not working. Väldigt fel storlek på många saker, klädkammaren var stor nog att ha en säng och liten fåtölj i som gästrum, medan köket knappt gick att vända sig i.. Kass planlösning om man ser till vilka möbler vi har o lite annat.. Trist, för det var i övrigt väldigt mysigt tyckte jag, gillade toaletten när man kom in, dörrarna till vardagsrummet med en massa smårutor i, tapeterna nästan överallt var fina, och jag gillade att det var en lite "spridd" lägenhet. Tyvärr tackar vi nog ändå nej till den, för det blir snudd på omöjligt att få den lägenheten att passa våra behov, och som sambon sa; vi ska ju inte flytta från en nödlösning till den andra.
Så nu har vi en ny plan, nämligen en bostadsrätt som är en bit bort. Den är billig, och den ser fin ut. Och framför allt gillar jag att det är barnvänligt med en egen liten gård och altan osv.
Tyvärr så funkar inte sidan den presenteras på just nu, så det är inte mycket mening att lägga ut en länk, men vi har tittat på den förr, och då tyckte sambon att det var dyrt, MEN, eftersom han räknat lite på det och det blir BILLIGARE (trots att bolån med avsevärt högre räntesats än de knappa 2% som råder just nu har använts i räkneexempel) än att bo i stan, snudd på billigare än vad vi bor just NU!

Så vi får se, det finns alternativ.

Vi har i alla fall firat en smått historisk händelse med lite kinamat ikväll. Jag fick rätt mot Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. De ville nolla min SGI inför min föräldrapenning, men nu har jag fått beskedet att jag ändå får behålla den som var innan, och på det tillkommer en liten höjning faktiskt!!
Skönt, minst sagt!! Inte så många som jag känner till som fått sina planer spolierade som sen fått rätt mot just dessa instanser..
Ahhh, det är en bra dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0