Packardags

Det drar ihop sig, som flickan sa..
Imorgon allra senast måste jag få tummen ur röven och packa lite inför min tripp till tortyrhuset, eh, föråt BB menar jag ju. Har ju som alla redan vet ett snitt som väntar på mig på torsdag men ska skrivas in på onsdag, och sen får vi se hur länge de tvingar oss att vara kvar, det är det ingen som vet.
Idag kom jag på av en händelse att jag nog behövde investera i bamsetrosor, eftersom de vanliga lär skava på snittet efteråt, så det var bara att vagga runt på stan och kolla efter tält till trosor, och jag måste ju säga att tant det ska jag aldrig bli för fy FAN så dyra de var överallt!
Nu hade jag inte så mkt val, så jag "investerade" i några par och tog så simpla jag kunde hitta över huvud taget, men det kostade ändå över 650 spänn.. Huu!
Kollade runt efter lite underhållning också, som fick bli en ny säsong av Boston Legal på DVD samt en bok, jag höll på att förgås av tristess på BB sist, så den här gången ska jag banne mig ha med mig saker att fördriva tiden med. man kan ju inte byta blöja och trycka i ungen ersättning HELA tiden, han måste ju få sova med.. och ja, jag tänker köra med flasta från start. Inget snack.

Här är vad jag vet att jag ska packa so far:
-Kläder till mig o lillskiten såklart, behöver inte ens sägas.. inkl overall till honom.
-Massor av underhållning i form av DVD:s och bok, samt laptop. Får ringa o höra om det går att surfa eller om man måste köpa Comviq surf-dongel..
-Vattenflaska så man slipper hasa upp o ner var femte minut, jag är törstig som en kamel när jag är uttråkad..
-Lånad kamera eftersom vår suger...
-GODIS och pringleschips, eftersom jag vet att det kan behövas något ätbart mitt i natten..
-Ersättning, flaska, vattenkokare som jag demonstrativt ska ställa vid handfatet i mitt rum direkt vi kommer. Glöm amning, here comes the Bottle-people!
-Blöjor o tvättservetter samt napp..
-MIN kudde, sjukhuset har bara obekväma sängar och kuddar, så man får försöka ta med eget.
-Vetekudden. Min bästis sedan flera år. Och lite åksjuketabletter för hemresan.
Leg och plånbok samt mobil lär väl vara självklarheter..

Det är säkert en massa jag glömt men det kommer jag på när jag är framme.

Barnstolen finns redan i bilen, och vagnen är här hemma med en massa saker i, inklusive katten som tycker hon har fått en skön säng..hehe.

Det ska nog gå bra det där. Mamma nojjar, sambon är nojjig över att han INTE nojjar, och jag, ja jag vill bara bli klar med eländet faktiskt. Sonen tycker det ska bli kul att vara hos mormor och morfar, det är ungefär så mycket han bryr sig, hehe.
Så ser världsläget ut här och nu!

Kommentarer
Postat av: anki/barbakvinna

Ju mer nervösMAN desto bättre födsel. Antagligen för då är dom allan redo. Det kommer gå bra. Tofflor och morgonrock ifall du vill ha egen.



kram anki

2009-10-27 @ 22:12:08
URL: http://blogg.aftonbladet.se/961

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0