Magmätardags

Tjahapp, idag ska vi till MVC igen, dags att mäta mage. Tror inte det vuxit så mycket, känns i alla fall inte värre än sist.. Borde vara sista gången vi är där idag, ska försöka komma ihåg att be att de skriver in i journalen som skickas till Uppsala att jag inte ska amma, annars lär det väl bli som i Eskilstuna när sonen föddes, ett evinnerligt tjat på att jag skulle amma hit och amma dit.. ALDRIG I LIVET JÄVLA KÄRRING skrek jag till en av dem som var värst.. Hormoner, hehe. Tänkte försöka undvika den typen av händelser den här gången.
Den här gången kanske det blir lättare eftersom det inte är första barnet, man kan ju hoppas, för amningsfascisterna brukar såvitt jag förstått vara värst mot förstföderskorna.
Nåja. I första hand ska vi som sagt mäta mage o kolla hjärtljud. Inte så mycket mer vad jag vet. Jo boka en läkartid också, ska snipsa mig i samband med snittet och måste träffa en läkare och skriva på ett papper (att jag är vid mina sinnens fulla bruk och inte kommer ångra att jag tar bort möjligheten att få flera barn genom en sterilisering) som ska med till sjukhuset.. Inga problem för min del. Synd bara att den här tiden inte var igår, för läkaren finns på plats på torsdagarna bara..
What ever. Det fixar sig. Hoppas sambon kommer typ halv fyra eller så, vi ska hämta sonen på dagis och vara på MVC till fyra, och man vet aldrig hur sugen han är på att gå hem och inte :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0