Jag lever.

I helgen var vi hos mina föräldrar. Skulle köpa en hylla till mammas DVD-filmer som hon önskade sig när hon fyllde år, men de vi tänkte oss hade utgått och den som var ett alternativ fanns inte heller :(
Så det fick bli en lampa istället, och hon blev glad, för hon hade själv tittat på den men pappa hade bara travat förbi dem (varför gör alla karlar så?)..
Trots att det var mamma som fyllde år och alltså skulle ha saker, så känns det som att det var vi som hade med oss mest hem, i vanlig ordning. Köpte vinterskor åt sonen på Vingåkers Factory Outlet, min kusin jobbar där och hade lagt bort ett par för 199 kr i rätt storlek, jättebra!
Sen hade jag råkat lämna ett par brallor förra gången vi var där, så nu följde de med hem. Sprillans nya och tjockismage-vänliga. Dessutom har mamma varit i Lycksele så vi fick lite souvernirer, sambon fick en sparbössa i form av en militär som pratar i telefon ("Det där är sambon när han är på övning och du ringer och stör, hehe"). Jag fick lite skålar till dipp, och en värmeljusstake i form av en fisk (mysig) och så fick sonen lite diverse leksaker och en ny film, plus att vi fick förvaringsboxar som hon köpt, perfekt att lägga spel och kontroller i!

I söndags kom vi hem, jag var alldeles dödstrött och halvsov på kvällen medan sambon spelade spel med sonen, sen kvicknade jag till och fick för mig att vi skulle spela Uno, och vi lärde faktiskt sonen det med, och det var kul!
Han gillade det och vann faktiskt två gånger. Värsta korthajen, hehe.

Idag har vi en visning bokad på eftermiddagen på en bostadsrättslägenhet som med lån och driftskostnader kommer upp i samma summa som lägenheten vi tittade på i fredags. Det ligger på landet, så en viss pendlingskostnad tillkommer, och det är lite svårare att ta sig fram o tillbaka till "stan", men å andra sidan, när man har barn o djur så värderar i alla fall jag en liten trädgårdsplätt och lite lugn o ro framför närhet till affärer.

Tyvärr låg lägenheten så nära allting att katten aldrig skulle kunna fått gå ut, vilket hon nu är van vid. Dessutom var det lite felprioriterat hur rummen var byggda, jättelångt och jättesmalt sovrum funkar inte för oss, sängen är alldeles för stor, vi hade knappt kommit mellan kanterna där. Lite för litet kök var det också, och lite andra småskavanker som tyvärr drog ner omdömet till ett "nej tack". Trist, för jag gillade planlösningen om det varit lite bättre planerat på sina håll. Men sånt är livet.

Vi får helt enkelt hoppas att det ser bättre ut där vi ska kolla idag. Vi har redan innan sett kort från nätet, och det verkar helt okej men den egna uppfattningen är a och o!
Ska bli spännande i alla fall!
Innan vi åker på visningen ska jag försöka göra lite lasagne, det var tokbillig köttfärs på Maxi igår (29,90/kg) pga kort datum, så det blir till att käka lite pasta nu då. Det var ett tag sedan. Jag ska nog göra plattor själv, och överraska sambon lite, han tycker det blir godast med egna plattor, och det förstår jag. Så en heldag i köket väntar alltså, haha.

Kommentarer
Postat av: anki/barbakvinna

Hej hopp typ 7 km från centrum ger en bensinkostnad på ca 2700 kr minst per månad. Vår låg på ca 4000 5500 kr per månad när vi bodde med det avståndet. Fick samtal med a i helgen hon berättade att rummen ser mindre ut när dom är tomma än när man har möbler i. Hon berättade även att hon haft middag med 14 pers till jul utan problem i vardagsrummet.



2009-10-06 @ 20:45:15
URL: http://blogg.aftonbladet.se/961

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0