Flashbacks

Förra gången jag var hemma med sonen som nu är storebror, så kom jag snabbt in i en liten rutin, mestadels för att jag helt enkelt var uttråkad på kvällarna. Att lägga sig var liksom ingen idé när jag visste att jag senare skulle få gå upp och mata och byta blöja, så jag satt uppe och väntade till mellan 23 och 23.30 när det var dags för nattmål ett. Nästa var vid fyra på morgonen oftast.
Jag såg (till min fasa, när jag tänker tillbaka) på något så sanslöst poänglöst som Club Goa. Ett program där man samlat ihop ett gäng B-kändisar från gamla dokusåpor, skickat iväg dem till Indien och lät dem driva någon typ av restaurang/klubb ihop med ingen mindre än... Nalle Knutsson. En herre i kaftan som trodde att alla visste vem han var och vilka insatser han gjort för världen, men tro mig, fler än jag var ovetande och lyfte på ögonbrynet när Nalle och hantlangaren Jugge kom dragandes och trodde att de ägde världen.

Än idag undrar jag faktiskt hur man fick igenom en sådan kass programidé som Club Goa. Ändå följde jag den där serien slaviskt, det var helt sjukt. Men så satt jag ju ändå där och matade sonen och hade inget bättre för mig.
Numera är det ju i alla fall Navy CIS som man kan kolla på vid den tiden. Åtminstone på vardagarna.
Sen om jag får in samma rutin med nytillskottet vet jag ju inte, men jag gissar på det, kanske inte idag, eftersom han bara är två dagar gammal. Men framöver. Den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0