Struntar i statistiken

En läsvärd postning inne hos Egoinas Mamma handlar om att kämpa för att bli "storbloggare". Att det är få förunnat att bli så stor, och att man troligen förtar allt det lustfyllda med bloggandet om man kämpar sig blå för att skaffa och behålla läsare.
Jag kan bara instämma. Efter en länkning inne hos dottern, Egoina, som är ganska så känd, så fick jag 307 unika besök på ett dygn. Det var mitt rekord hittills.

Mitt lilla minne av det nuvarande rekordet, som berodde på en länk när jag gjort min "fiffi" inne hos RFSU och Egoina gillade den :o)

När jag pratade med Anki (Barbakvinnan) så ville hon ha lite hjälp att återfå sina forna färger på bloggen, för hon sa att hon förlorat läsare sedan hon gjort om sin blogg, trots att det var Aftonbladet som mer eller mindre tvingat sina bloggare att göra ändringar i och med en förnyad bloggfunktion..

Detta fick mig lite förundrad. Hur lite behövs det för att folk ska dra sig tillbaka och sluta läsa en blogg? Att man ändrar färgerna verkar för mig som ett väldigt löjligt skäl, om man fortfarande gillar innehållet.. Jag insåg därmed hur föränderlig bloggvärlden kan vara. Jag kan ju säga att det är inte någon rim och reson i hur min statistik varit vissa dagar, för när jag själv tycker att jag bloggar om något ganska alldagligt, då ruschar folk in, och när jag kanske tänkt att NU borde de få något att läsa, då kommer det inte en kotte!
Jag fattar inte hur Blondinbella eller Kenza, eller ens elaka Kissie kan ha så många läsare, när de egentligen inte skriver om något speciellt? Men det kanske är lite det som är tricket? Att bara skita i vad man "borde" skriva om, och skriva om det som passar en idag.

Det är nog en hel vetenskap, och inget jag har lust eller ork att fördjupa mig i. Jag fortsätter på mitt eget lilla vis, så får vi se var jag hamnar :o)

Kommentarer
Postat av: Mona

Visst är det så, det går inte att skriva för att jaga besökare. Jag ser det så att jag är glad för dom som vill kika in hos mig, tycker att det är trevligt att dom vill ägna några minuter åt mig antingen dom gör det varje dag eller lite då och då.

2009-06-28 @ 22:10:55
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: pubes

Haha, men va sött sagt! =D Mina gamla inlägg är inge vidare, men läs du! ;)

Hur hittade du åt min blogg, om jag får vara så nyfiken? :)

2009-06-28 @ 22:17:33
URL: http://pubes.blogg.se/
Postat av: Filippa

Hihi, det här inlägget fick mig att klicka mig hit eftersom det är en gemensam sak i princip alla bloggare strävar efter, även jag - att få besökare. Var det fler läsare än jag som blev lockade tro? :O Läsvärt var det iallafall (:

2009-06-29 @ 18:27:52
URL: http://philli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0