Nattsuddande

Måste säga att området jag bor i nu är rätt mysko. När man tror att ikväll blir det säkert röj och fester överallt, då sover alla och det är knäpptyst, men när man inte väntar sig saker alls, typ mitt i veckan, då är det ett herrans liv.
Jag fattar ingenting.

Fast det är klart, jag  var nog inte så logisk jag heller när jag bodde i Årjäng till exempel, då festade jag inte en enda gång första året jag gick i skolan, visserligen bodde jag inte i själva stan, men det fanns ju bussar och annat..
Men andra året, då var hela min vardag en enda lång fest. Min stackars halvdöva granne trodde mer än en gång att jag hade halva skolan på besök. Jag vet iofs att det var som mest 56 pers i min etta på 25 kvadrat, vilket absolute inte kan vara halva skolan, men jag medger att det var förbaskat trångt.
Jag medger också att det är skönt att man vuxit ifrån att få hembesök av polisen på grund av festande.
Men mest av allt medger jag att jag kan sakna att festa, det har jag inte gjort på ungefär sju år. Druckit alkohol, ja, men då inte mer än kanske ett par cider, vilket knappast innebär någon praktfylla. Men festat och varit ansvarslös.. näpp.
Det lär väl inte bli så mycket av den varan heller, om jag vill behålla mitt neutrala rykte, den här stan verkar vara ungefär likadan som hålan jag kommer ifrån.
Alla vet allt om alla, och det de inte vet, det hittar de på.
Hittills har jag klarat mig ifrån skvallertanter här, men å andra sidan har inte sonen börjat på dagis än, och jag jobbar inte heller, så det är väl bara en tidsfråga, hehe.

Nu ska jag i alla fall inte ta upp er tid mer, jag ska nämligen försöka kolla om jag kan sova. Sambon ska jobba om några korta timmar, och eftersom sonen la sig rätt tidigt så lär han också vakna hyfsat tidigt (ok, han vaknar aldrig före åtta, det är bara om han är sjuk det händer, men ändå, jag är morgontrött till max, så allt innan 11 är superjobbigt, haha).
Bäst att vara förberedd alltså.
Natti!

Kommentarer
Postat av: rebecca

testfest

2009-07-25 @ 08:28:54
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0