Man kan tjäna pengar på de mest galna sätt.

Återigen-Michael Jackson. Mannen som aldrig verkar få vara normal.
Det har varit många spekulationer de senaste dagarna, om allt ifrån att ABBA skulle fått frågan om en återförening för att "rädda" situationen med de 50 kvällarna som nu blir tomma på Londons O2-arena till att Debbie Rowe ska ansöka om vårdnaden för de tre barnen varav två hon själv burit. Samtidigt säger MJ:s testamente att han vill att om hans egen mamma Katherine inte kan ta hand om hans barn, ska stjärnan Diana Ross få vårdnaden.
Mycket att hålla reda på helt klart.

Angående begravningen så sades det först att den skulle hållas på Neverland Ranch, Michaels före detta hem. Detta visar sig inte stämma, då familjen Jackson fått nej till detta. Istället ska han få en begravning på Forest Lawns kyrkogård i Hollywood Hills. Det hela ska inledas med en minnesstund på Staples Center, där MJ ska ligga i en specialbeställd guldkista.
Det är här det, som jag ser det, skamliga, kommer in i bilden.
Man ska få betala motsvarande 200 kr för att komma och sörja sin idol. Fansen ska också kunna köpa de t-shirts som egentligen skulle sålts under turnén This is It. Jag menar, hur pengakåt får man bli?
Självklart borde väl fansen få sörja sin idol lika gratis som de som sörjer någon annan idol? Och att sälja T-shirts.. känns inte det liiiite tacky?
JAG hade skämts att stå och sälja såna tröjor på en begravning.
Jag vet inte om jag hade köpt någon heller, faktiskt. Visst är det väl en "sista souvenir" som MJ själv faktiskt varit med om att ta fram, men.. nä. Usch, det skulle känts rätt skumt.

Hur hade ni gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0