Förbaskat lång måndag!

Jag hade annat för mig igår, men idag bloggar jag.
Visst är det BRA??

Min mamma har rymt fältet och åkt till släkten i norr den här veckan, som vanligt var det inget planerat utan i söndags kväll när sonen ringde och skulle fråga vad de gjorde, så fick han veta att hans mormor packade väskan för att senare på kvällen åka till norrland. Då hade hon jobbat till klockan 16. Resan hade bestämts föregående kväll, sent.
Ibland går det undan!
När mormor kommer hem så ska sambon hoppa in och jobba på lördagen, sen är det vår tur att åka land och rike runt. Bland annat ska vi till Göteborg med sonen och kolla in Universeum, och även en sväng till sambons pappa i landets nedre regioner.. Och så ska vi dessutom hinna en sväng till hans mamma utanför Norrköping, sambon gissar att jag får provrida Cherigo, som hans mamma är medryttare på.. Ska bli kul i så fall.
Slutligen ska vi dumpa sonen hos mina föräldrar några dagar och vara ensamma, då kanske vi hinner kolla på nya Harry Potter på bio, vi har ju inte barnvakt i vanliga fall, åtminstone inte just nu eftersom alla är borta..
Vi får se, men det verkar hända en del de kommanda tre veckorna, för sen är det dags för vardagsrutiner med jobb som vanligt (hurra, fasta tider och inte bli väckt klockan fyra varje morgon för att sambon ska iväg till jobbet) för sambon.

Vi får se hur vädergudarna ställer sig till frasen "semester" också, det är inte alls säkert att det blir så fint väder, men ofta har det varit finare väder den andra halvan av sommaren är min erfarenhet, så tja, vi håller tummarna.

Nu ska jag gör alite nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0