Mose 2- på rätt väg!

Hurra, äntligen vaknar jag utan feber. Igår var jag yr som värsta fyllot, snubblade på mig själv och allt runtomkring, men jag hade inte feber på halva dagen och kvällen, och idag har jag inte fått feber alls!
Lite snurrar det ännu, men det kändes som en seger att jag inte behövde stanna på vägen till och från dagis när jag lämnade sonen idag. Igår ringde jag och bad personalen att ta upp sonen för bautabacken så jag skulle slippa parera den, men idag så gick jag hela vägen igen, och det gick lååångt över förväntan!!
Då är det på rätt väg.
Har också lyckats göra lite nytta idag, ringde försäkringskassan och diskuterade föräldrapenning, och det är nog inga konstigheter, jag har samma SGI som jag hade med sonen, eftersom jag hållt mig inskriven på Arbetsförmedlingen sedan dess, och det blev jag rätt glad över, eftersom jag hade jobbat som Personlig Assistent då, och faktiskt hade en normal lön, till skillnad från de senaste åren när jag hoppat runt på praktiker och gått på soc och så vidare. Nu ser man att det lönar sig att hålla sig inskriven där!
Från 180 kr/dag (minus skatt...) till dryga 500/dag är det en viss skillnad.. Känns bra!
Dessutom bad jag att sambon skulle få papper om inkomst att skicka in inför de pappadagar han har att ta ut framöver, och det var inga problem!
Jag hoppas att det går lika smidigt som det gjorde sist, för det svischade bara till så var allt igång och inga strul var det då heller.. antar att jag haft tur när det gäller Försäkringskassan, till skillnad från många andra.
Men vi får se. Man ska ju inte säga för mycket, kanske :o)

Nu ska jag försöka äta lite och sen funderar jag på att röja lite, fast begränsat, eftersom jag INTE vill ha tillbaka en massa feber och annat otyg. Bädda rent sängar, dammsuga och ta ut sopor kanske räcker som en början..
Vi får se vad jag orkar.. Sambon har varit snäll och hängt tvätt som jag satt igång, så det finns lite sånt att ta hand om också.. Skönt att i alla fall vara lite mer på alerten än jag varit sista veckan. Hoppas innerligt att det håller i sig så att jag slipper avboka besöket i Uppsala på Fredag.

Ha en bra dag alla!

Kommentarer
Postat av: rebecca

oki synd, jag funderar på om jag ska åka dit och köpa mugg och byxa. Jag tänkte inte på om de hade allt där sist vi kikade in, dessa grejor köpte vi över nätet. jaja återstår att se. :)



btw plzzzzz ta bort så man kan göra ctrl+v.



2009-08-27 @ 16:20:22
URL: http://geshiia.blogg.se/
Postat av: Gun

Hoppas du är frisk nu! Å har du varit i min hemstad idag?Var det kul? Såg du mig?:D

2009-08-28 @ 20:57:11
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Miiqa - jag överlevde min barndom

Hoppas att du tillfrisknar helt snart! Kram

2009-08-29 @ 18:19:36
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0