Varför blir man som hetast när man dör?

Jag tror att det spelar ingen roll vad vissa människor gör, så blir det ett ramaskri. Michael Jackson var en av de människorna. Hans liv var ett av de mest spektakulära jag känner till, även om jag bara är en simpel åskådare.

Att gå från barnstjärna i The Jackson Five till The King Of Pop med alla de mellanlandningar han gjort, är få förunnat. Och ärligt talat, hur många skulle klara ett sådant liv?
Han var onekligen speciell, med alla sina plastikoperationer, djuren och barnen på Neverland Rach, sina egna tre barn som ingen vet särskilt mycket om, och framför allt, de pedofilianklagelser och skulder som hans liv kantades av på senare år.
Vem sa att det bara är positivt att vara kändis?

Jag personligen tror att de flesta har någon form av "relation" till Michael Jackson, främst genom hans musik, men också för att han var den sortens människa som egentligen aldrig föll i glömska, än hur lite väsen han gjorde av sig.

Alla känner till hans operationer, pedofiliåtalen, hans konstiga förkärlek för djur och barn, och hur han varit gift med Elvis Presleys dotter, Lisa Marie. Han var spektakulär genom hela livet, vare sig han ville eller ej.

Jag var inte något fan direkt, men jag var fascinerad av Michael Jackson, helt klart. Han var inte en människa, han var ett fenomen. En epok, som nu gått i graven. Jag kommer sakna att inte någonsin få höra några nya verk, för hans musik har alltid påverkat mig på ett eller annat sätt.
Jag tror inte att jag är ensam.

Kommentarer
Postat av: Heyli

jaadu vet faktiskt inte, kan ha att göra med att explorer lägger på ramar automatiskt runt vissa saker, och då blir skillnaderna mellan raderna olika i olika webläsare eftersom firefox inte gör det.. är inte så insatt i det hela men har läst nåt sånt.. kanske också kan ha nåt att göra med att blogg.se kodas med xhtml istället för html, och då funkar inte "vanlig" htmlkod, eller det funkar men det validerar inte. mycket som skiljer html och xhtml, t.ex skrivs radbrytningar <br /> istället för <br>



hoppas det fixar de löser sig :)

2009-06-26 @ 22:42:23
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Men det är ju klart att han är/var STOR!! Och han skall hedras, utan tvekan!!

2009-06-27 @ 16:27:24
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0