Vad jag gör när andra sover

Igår kväll kunde jag bara inte sova, så jag satte mig vid TV:n. Och visst, det fanns lite att se, men jag insåg också att imorgon (idag) kommer det återigen bli snorvarmt, och hur mycket energi har jag då? Nada. Bäst att göra något som är lite förberedande så att man inte behöver jobba häcken av sig med säg matlagning idag då..

Sagt och gjort, jag kokade färskpotatis och tänkte att det är ju gott. Sen tänkte jag lite till, och insåg att jo, gott är det väl, men godare blir det med potatissallad och fläskfilé imorgon. Så upp med en fläskfilé ur frysen för tining, och börja skiva potatis till potatissalladen. Jag hade tänkt göra den någon gång, så grejor fanns hemma enligt receptet jag hittade hos Kryddburken, som har en massa smaskiga recept.

Sen satt jag där vid tv:n och gjorde potatissallad medan resten av huset sov och snarkade!
Det bästa av allt: Jag hällde i lite grillkrydda som inte var med i receptet, och shit vad gott det blev!! Kolla receptet på Kryddburken!!

Så nu är det bara att fixa fläskfilén och sen äta. Asenkelt!
(Jag brukar först göra smaka strimlor av filén, sen steker jag dem jättehårt med bara salt och vitpeppar, och sen häller jag på ca 1 liter vatten och två köttbuljongtärningar, sen får det koka i ca en halvtimme så är köttet jättemört sen!) Ev gör jag skysås genom att tillsätta lite mer vatten när det kokat klart, och sen lite maizena brun redning. Plättlätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0