Stubben

När jag flyttade till Årjäng för att plugga på Hästskötarlinjen så bodde jag en mil utanför själva stan första året. Det var då jag lärde känna Stubben, eller Lucky Stub som han egentligen heter. De som känt honom efter mig kallar honom nog för Lucky har jag förstått.
Han är en varmblodstravare född 1990 e Lucky Winner u Jankita ue Blaze Frost, så han har inte någon jättekänd stam, och han har inte heller presterat så mycket som travare. Å andra sidan har han fått lära många en del om trav, eftersom han en tid efter att jag flyttat ifrån hans gård, flyttade till en travskola.
Han går såvitt jag vet som ridhäst nu, och det känns lite kul att kunna säga att jag var faktiskt den som satt på honom först av alla. Jag red inte in honom, men jag satt på honom åtminstone.

Stubben var (är) en söt häst, som charmar de flesta, och jag tror nog att trots att jag träffade honom 1995-1996 så skulle jag känna igen honom på hans blick. Tyvärr har jag ingen scanner tillgänglig, men jag har några kort på honom och sen har jag lov av en av hans gamla fodervärdar att publicera några av hans kort på Stubben. Såhär såg han ut, fast inte lika ridmusklad som på kortet här :o)


Det hade varit kul att träffa och rida honom nu!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0