Hur är det att vara ett Brottsoffer egentligen?

Folk får gärna "etiketter", har ni märkt det?
Man kallar folk för "hon den blyga, han den korta, han som är så dryg, och så han som blåser folk eller hon som hoppar i säng med alla" och så vidare.
Men det finns en stämpel som inte riktigt syns, men som ändå finns. Många fler än vad man tror, bär på den. De som är brottsoffer. Någon som råkat ut för någon eller några som på något vis förgripit sig på dem.
Jag tillhör den skaran. Jag är inte rädd att erkänna det.

Det fanns en tid då jag var det. Jag trodde att folk bara tyckte synd om mig och sonen som varit så utsatta och varit med om så mycket. Men idag vet jag bättre. Det som hände var inte mitt fel. Det var egentligen en fråga om dålig tajming och maximal otur. Inget annat. Men det blev så mycket mer.
Här kommer jag att skriva om vad som hänt, hur jag kommit vidare, hur jag relaterar till brottslighet idag, och även dela med mig av lite tips på hur man kan öka sin och omgivningens säkerhet med ganska enkla medel.

Det kommer inte allt på en gång, men det kommer, om ni har tålamod. Kommentarer är mer än välkomna, jag blir mer taggad att skriva ingående och detaljerat om någon frågar eller kommenterar än om ingen säger ett knyst. Och jag tror att det är en historia som andra kan ha nytta av att ha läst. Mer kommer alltså inom kort!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hm.. bra inlägg. Satte igång tankeverkstan hos mig som gillar att finula på saker.



Vill också säga att det gör mig glad (trots att vi inte känner varandra) att läsa just att du släpper din offerstämpel och säger ifrån dig anklagelserna om att det skulle vara ditt fel. Det är ett stort steg tycker jag.

2009-06-27 @ 09:07:52
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Maria

fin blogg :)

2009-06-27 @ 09:48:18
URL: http://smdesign.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: tack så hemskt mkt för din åsikt. Jag försöker skriva i stil om nåt som är till för alla, mode, kändisar, musik, mitt liv, tips, matlagning (fast jag suger på det), ja allt

2009-06-27 @ 10:23:31
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Jag är här och jag kommer att återkomma och komma åter och återbesöka och läsa och kommentera!! :)

2009-06-27 @ 16:28:35
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0