Gravid? Nämen jag jobbar ju!

Min första spontana reaktion när jag fick veta att jag var gravid var inte direkt glädje. Snarare "vafan, det kan inte stämma, jag jobbar ju, det har jag ju gjort skitlänge!" Som att JOBB skulle göra skillnad!

Jag sökte läkare för att jag var så eländigt trött och hade ständigt småförkylningar som aldrig bröt ut eller försvann. På urinprovet såg man att jag var gravid, så ett ultraljud gjordes, och jag fick mitt livs chock när man fastställde att jag  var gravid i vecka 26. Min första fråga: Hur länge är man gravid då?
Så blåst blev jag, att jag inte kom på att det normala är ca 9,5 månad alltså ca 40 veckor.

Det var så hela historien med sonen började. För han kom till världen, den andra december 2004. Han gjorde entré medan jag sov och hade det bra, för jag hade tjatat mig till ett sövt och planerat kejsarsnitt, eftersom jag ansåg att om jag inte fick välja att behålla eller inte behålla barnet, så skulle jag åtminstone bestämma hur det skulle komma till världen. Och jag fick rätt!

Idag har busungen hunnit bli drygt fyra år, och i den här kategorin hittar man en massa om honom och saker som han sagt och gjort. Vänta er inga änglauttalanden, för han är jordens busfrö! Men söt!!

3,5 månader gammal ungefär :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0