Vettigt värre, eller inte.

Jag fattar inte hur vissa föräldrar tänker.
Hur fasen kan man ha en pytonorm i sitt hem när man har småbarn, visserligen är det inte vardagsmat att det blir som i det här fallet, men trots allt är de djur som är potentiellt farliga när det finns små barn, och även lite större om omständigheterna är "rätt", dvs om de är hungriga.
Att dessutom inneha dem utan tillstånd är ju rent ut sagt bedrövligt.
Helt sjukt hur man kan våga riskera sitt barns liv på det sättet.

Min gamla granne hade en pythonorm som var ca 1,5 år, och jag höll i den, och det var läbbigt nog, det kändes att hon var stark, och hade det inte varit så att de matat henne snudd på för ofta så hade jag opponerat mig kraftigt mot att hon fanns, men där fanns tillstånd, kraftiga lås och skydd på alla ventiler och liknande, och en stängd dörr in till ormens rum, dessutom fick inga barn vara där inne ensamma just pga ormen.
Under sådana förhållanden kan jag godta ormar som husdjur, men faktum kvarstår, de ÄR inte tänkta som husdjur, och även om sällskapliga individer finns, så är det inte det djur jag skulle rekommendera först, trots att jag jobbat i en zooaffär som sålde reptiler..

Kommentarer
Postat av: Erika

Hehe okej! Jodå, det är fint här. Varmt bara. Men det är härligt ju. :)



Du är ej intresserad av att köpa boxskyltar? Jag handmålar :)



SKöt om dig i värmen!!

Kramar

2009-07-02 @ 10:22:37
URL: http://mrserika.blogg.se/
Postat av: nanny

riktigt cool design du har på din blogg !

2009-07-02 @ 11:55:25
URL: http://nannyclaesson.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Haha, fyfaan säger jag bara - om en lös ORM som husdjur!!!



Hellre en RÄV - mitt ultimata husdjursönskemål! En snäll räv ofc - som INTE käkade spädbarn!

2009-07-02 @ 12:28:32
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0