Min favorit är död

Jag råkade på en kassettbok (jo du läste rätt, KASSETT bok) när jag var i tolvårsåldern. Den hette Gå I Fängelse, och var väldigt spännande, men också rolig. Den var skriven av Lasse Strömstedt, och var den första delen av hans biografiska böcker (nästa heter I fängelse och den tredje har jag aldrig hittat).
Redan då fastnade jag för hans böcker, och slet nästan ut kassetterna. Nu har jag de två första böckerna på mp3, som tur är. Jag lyssnar gärna på dem igen och igen.. Det är väl det som kännetecknar en bra författare, att man hör eller läser om och om igen.
Nu har han i alla fall skrivit sin sista bok, Lasse. Han dog i hemmet i Gränna efter några års kamp mot cancer.
Jag hoppas att jag får tag i hans andra böcker, skulle vara skoj att få veta vad som hände sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0